arn

Första filmen vart en jättebesvikelse! Så jag drog länge på om jag ens skulle ta mig tiden att se den andra. Alla sa att de inte alls va5r som i böckerna. Nu har jag bara läst drygt halva riket vid vägens slut så mycket jag inte läst om. Men jag kan ju säga att jag tycker verkligen att uppföljaren vart MYCKET bättre än den första. Den först utelämnade de så mycket om hur Arn stred i Jerusalem utan det blev mer en romantisk historia om deras kärlek. Tvåan är mer actionfylld med slag och andra smaskigheter. Sitter här med gråten i halsen och funderar på hur Guilliou tänkte när han skrev en sådan berättelse, hur han kunde skildra Arns liv på ett så levande sätt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0